Social Icons

Yarsan

2013-06-08

آخرین خبر از مراسم پرسەی شهید نیکمرد طاهری.


آخرین خبر از مراسم پرسەی شهید نیکمرد طاهری.
امروز(جمعە) اکثریت مردم صحنه کسب و کار خود را تعطیل نموده و آماده برگزاری مراسم پرسە(عزاداری) گردیدند . مراسم به صورت بسیار باشکوه با شرکت هزاران نفر از مردم شهر صحنه وشهرهای تهران همدان، کرمانشاه، کنگاور ،گوران و دیگر شهرها در تالار ذوالنوری در صحنه همراه با نواختن ساز تنبور و خواندن سرودهای دینی یارسان (کلام یاری) برگزار گردید.
جمعیت شرکت کننده به حدی زیاد بود که همەی خیابان های اطراف تالار مملو از جمعیت شده بود. دسته دسته مردم عزادار با نظم و ترتیب خاصی و با کلام خوانی ونواختن تنبور از خیابان آرامگاه به سوی تالار روانه می شدند . 

ناگهان مسئولین شهر اعم از فرماندار شهردار، مسئولین وزارت اطلاعات صحنه و سایر مسئولین دیگر به مراسم می آیند و به نزد خانواده ی شهید نیک مرد می روند و ضمن عذرخواهی از خانوادەی شهید نیکمرد ، آنها را دلداری می دهند و قول مساعد می دهند که مسببین و مأمورین خاطی را مجازات نمایند . 
سپس ازخانواده ی شهید گلگی می نمایند که چرا موضوع را اینچنین بزرگ و گسترده کرده اند و پای خبرگزاری ها و روزنامه های خارجی را به میان کشیده اند. 
فرماندار و شهردار میگویند:« ما سالهاست که از اهل حق پشتیبانی می کنیم وتبلیغ می کنیم که شما از ما هستید و مسلمانید و شاخه ای از تشیع هستید چرا می خواهید اینطور کارها را خراب کنید؟»
بلافاصله چند نفر از جوانان غیور و با جرأت می گویند« نخیر! ما از شما نیستیم و سالهاست نیز مورد بی مهری و ظلم قرار گرفته ایم».
مسئولین شهر صحنه ، خیلی از این رفتار ها و سخنان دلگیر می شوند ضمن ترک مجلس از آنها میخواهند که این مسئله را بزرگنمایی نکنند و آرامش را حفظ نمایند وموضوع را سیاسی نکنند.
خوشبختانه به دلیل اتحاد و همدلی و یکپارچگی مردم ، مراسم یادبود شهید ،با احترام و شکوه بسیار خاصی به پایان می رسد و هیچ درگیری و مشکلی پیش نمی آید.
ضمنأ در این مراسم همه شرکت کنندگان یادآوری می کنند که روز یکشنبه آینده برای مراسم و تحصن در استانداری کرمانشاه همراه شوند.
ارسالی توسط سید فریدون حسینی

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar