Social Icons

Yarsan

2012-12-27

سمینار زنان یارسان در استکهلم سوئد



سمینار زنان یارسان در استکهلم سوئد


خۆرهه‌ڵات نیوز:در تاریخ 15.12.2012 فدراسیون یارسان با همکاری انجمن  بانیاران و آبف در استکهلم  سمیناری را تحت عنوان سمینار روز زنان  یارسان با حضور بیش از هفتاد نفرشرکت کننده دراستکهلم برگزار نمود.

 در این سمینار که‌ با شرکت گسترده‌ زنان یارسانی و همچنین نماینده‌ای از پارلمان سوئد و مسئولینی از اداره‌ ضد تبعیض نژادی و نماینده‌ای از اتحادیه‌
سراسری کردها در آن شرکت کرده‌ بودند در خصوص اهمیت و نقش زنان یارسان در جامعه فرهنگی سوئد، و نقشه کلیدی زن در  خصوص تعلیم و تربیت فرزندان، و چگونگی احیایی فرهنگ کردی در جامعه مدرن سوئد بحثهای مفصلی صورت گرفت. در این سمینار که‌ ز ساعت 13 بعد از ظهر کار خود را شروع کرده‌ بود و تا نیمه‌ شب ادامه‌ داشت، شرکت کنندگان با ابراز نظر و دخیل بودن در بحثها توانستند موفقیت چشمگیری به‌ سمینار بدهند.

در شروع کار سمینارخانم فرحناز نجفی مجری و معاون رئیس فدراسیون یارسارن، با عرض خیر مقدم حضور حضار شرکت کننده در سمینار روز ، برنامه روز را اعلام نمود. سپس سخنوران به ترتیب ذیل سخنان خود را ایراد نمودند .
خانم شادی حیدری نماینده سوسیال دمکرات در پارلمان سوئد ، سخنانی را در خصوص ارتباط مادر و فرزند و نقش ان در جامعه کنونی  سوئد ایراد نمود. پس از پایان سخنان خانم شادی حیدری ،خانوم سوفیا و همکار وی از اداره ضد تبعض نژادی) Anti -diskrimenerings nämnden)  سخنان خود را در خصوص تبعیض نژادی  و چگونگی  برخورد با ان، و احضار اطلاعاتی بسیارارزشمند جهت مبارزه با تبعض نژادی،ابراز نمودند که‌ با تشویق  شرکت کنندگان همراه‌ بود.
سپس خانم شرمین بوزارلان رئیس اتحادیه سراسری کردها  در استکهلم(kurdiska riksförbundet) در مورد تعلیم و تربیت مساوی میان فرزندان) پسر و دختر( و تاثیرآن در آینده  فرزندان و جامعه سوئد، سخنانی را ایراد فرمودند.
در ادامه‌ سمینار خانم شمسی  نریمانی در مورد کنفراس زنان یارسان  و بازتاب ان در رسانه ها، که در ماه اکتبر در یوتبوری برگزار گردید سخنانی را ابراز نمودند
در پایان سخنرانیها با تقدیم جوایزی به‌ سخنرانان از طرف  مجری برنامه مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند . برنامه با صرف شام و موزیک و رقص کردی تا پاسی از شب ادامه یافت.
فدرسیون یارسان
فرحناز نجفی ،شمسی نریمانی ، ۲۰۱۲/۱۲/۲۴




http://yarsan-dm.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar