Social Icons

Yarsan

2014-07-09

شاعر معارف بابایی شعر ئه رای بیستون


شاعر معارف بابایی شعر ئه رای بیستون

یه روژ بیستوین چری و پــــــــرآو *************پرآو نامرد پـی نیــــا جــــواو
دواره بیستون چری هـــــــا پرآو ************پرآو جواوی دا وطو رنا حســاو
بیستون تواس درد دل بــــــــــــکی ********پراو نامرد کـــــــردش و هی هی 
هیچ دسگیرم نوی وی چرای چـره***********دروینم سوزان جور نار و گــره
خمش برد و دل کیشا آه ســــرد**********یاران پی چه پرآو ویجور و من کرد
آورد و نظر داستان فرهـــــــاد ***********پی عشق شیرین من کــردن ویاد
فرهاد سنگ تاش فغفور زاده چین *****سینه من چاک کرد پی عشق شیرین
شوان تا وسو صدای تیشـــــــه بی ********صدای سهمناک شیر و بیشه بی
ملان و موران نو ضرب تیشــــــــه *************آواره گفتن و یانــــه و بیشه
تا گر قاصدی پی خســـــــــرو پرویز *********دوان و دو بی چون اسب شـودیز
واتش و خسرو عزیز و ســـــــــــرور*************آو بیستون جــهان کرد و ور
چنی غلامان وزیران شـــــــــــاه*************پی کرده فــــرهاد گفتن و رجا
تا که یه حیله پی فرهاد کــــــــردن**********عـــرش و فرش گشت و زاری زار
مشن و هوا قلنگ هــــــــــزار من **********تا ویش رها کرو وی دنیای پر فن
ملائک و عرش مگردن قلنــــــــــگ**********منیان وزمین بی صدا و بی دنگ
تا که تیژی قلنگ نیشت و ســـر ************فرهاد غریب کـــرد و رنج بی ور
آما خو شـــــــــــــیرین و دوان دو ************نو دم فرهــــــاد دی چین و خو
روی کرد و بیستون شیرین وزار********وات پی چه قلنگ نگردی دوس دیاری
بیستون وات شیرین نیاشتم دصلات **********زورم نرســـــــی و بازو فرهاد
شیرین وات چکش همدم فر هــــاد ************بلکم و دنیا ننیشی و شــاد
تو پی چی ویجور و فرهاد کــــــردی **********قبلگاه دینم و گیسم بـــــــردی
چکش وات شیرین من نیرم تقــصیر**********و بازو فرهـــــاد من بیم اســیر
یه گشت بیستون آوردن ویـــــــــــاد*********هم مرگ شیرین هم رنج فرهاد
پرآو و کو بی او دوره و زمـــــــــــــان **********آرش حاضر بی تیرش و کــمان
پرآو چه زانی و عشق و فــــــــــــــا**********ایسه و یجور و من کی جــــــــفا
عشق فقط بین نو کله فــــــــــرهاد**********شوان تا و سو شیرین کی و یـاد
معارف طواف چی کوه بیســــــتونه***********بیلا هر بوشن کافر و بـی دینه
http://marefbabaiy.blogfa.com/post/5
باتشکر له سایت سوران

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar